Interviu cu Ana Maria Conache, Frey Wille: Serviciul Tax Free, un beneficiu real în fața concurenților
Pe lângă business și turism, România poate fi o destinație la fel de cunoscută și pentru cumpărături. Mai ales pentru cetățenii din zone non-UE care pot achiziționa produse mai ieftine, asta nu pentru că ar avea prețuri reduse, ci pentru că au posibilitatea să recupereze TVA-ul aferent acestora. De exemplu, turiștii din UE plătesc TVA-ul din țara UE din care achiziționează produsele, însă turiștii din țările non-UE, pot avea parte de restituirea TVA-ului. Procesul de restituire este foarte simplu, fiind format doar din patru pași. Primul pas este ca odată ajuns în România, cumpărătorul să verifice lista magazinelor autorizate, Tax Free are peste 700 de magazine în România, lista fiind disponibilă aici. Al doilea pas este să verifice suma minimă de cumpărături și să păstreze bonurile, facturile și documentele de restituire TVA, al treilea pas este să ducă toate actele doveditoare și bunurile la vamă pentru a se certifica scoaterea lor de pe teritoriul UE, iar al patrulea pas este să prezinte documentele ștampilate, la punctul Tax Free din aeroport sau să le trimită prin poștă. Simplu, nu? Noi spunem că este un serviciu care poate ajuta cetățenii din non-UE să facă economii și să obțină prețuri extrem de bune la cumpărături. De aceea, în următoarea perioadă ne-am propus să stăm de vorbă cu partenerii Tax Free, cu brand-urile care au înțeles valoarea acestui serviciu și au ales să le ofere beneficii reale clienților. Astăzi am stat de vorbă cu Ana Maria de la Frey Wille, care sunt partenerii noștri încă de la început de drum în aeroport, acum cinci ani.
1. De cât timp sunteți partener Ask for Tax Free și, în primul rând, de ce v-ați dorit acest lucru?
Suntem încântați de parteneriatul cu Tax Free care a început de când am aflat de această opțiune, în anul 2017. Este o soluție rapidă pentru clienții noștri, care a fost apreciată pe parcursul anilor. Opțiunea de a rezolva la aeroport tot ce ține de acte și restituirea TVA-ului a fost și este, din punctul nostru de vedere, un serviciu pe care îl putem acorda clienților noștri, care ușurează mult procesul în sine.
2. Cum se simte să știți că prin acest parteneriat ajutați cetățenii care vin din țările non-UE?
L-am privit și simțit de la începutul colaborării ca un serviciu acordat clienților noștri, cetățeni din țările non-UE și ne-a bucurat oportunitatea de a ne alătura ca partener în acest proces.
3. Ce produse achiziționează cel mai des din magazin clienții care vin din țări non-UE?
În ceea ce privește categoria preferată de clienții care vin din țări non-UE fac parte brățările și seturile de bijuterii formate din cel puțin două piese, un lucru firesc, întrucât piesele mai accesibile precum eșarfele se pot comanda online și în țările non-UE.
4 Ce efect a avut inflația asupra creșterilor din magazin și cum se simte asta? Cetățenii din țările non-UE simt o creștere mai mică a prețurilor?
Inflația la nivel european/mondial a influențat prețurile datorită unor creșteri mari a costurilor în ceea ce privește transportul, reproducția și manufacturarea produselor – astfel am fost nevoiți să ajustăm și noi prețurile. Acestea sunt ajustate periodic în funcție de cursul Euro și pentru a respecta o grilă de prețuri la nivel UE. Creșterile nu sunt mari, sub 10% și nu au impactat mult piața din România. În ceea ce privește cum simt creșterile cetățenii non-UE, cred ca depinde mult și țara de unde vin și care este acolo situația, cat de mare e inflația – în general, fiind un brand european cu sediul în Viena încă din 1952, prețurile au fost mereu mai mici în UE, comparativ cu restul piețelor.
5. Care este, în medie, coșul de cumpărături al clienților care apelează la serviciul Tax Free?
În general media pentru coșul de cumparaturi al clienților care apelează la serviciul Tax Free e în jur de 1.000 euro.
6. Care ar fi una dintre valorile brand-ului pe care credeți că le împărtășim? (Exp: grija pentru oameni, sinceritate, dreptate, detaliați și cum se pune ea în practică)
Una din valorile brand-ului pe care considerăm că le avem în comun, și am simțit acest lucru încă de la începutul colaborării, este dorința de a oferi clienților noștri experiențe cât mai memorabile. Ușurința cu care se întâmplă procesul de înapoiere a TVA-ului și atenția acordată fiecărui client este ceea ce face din acest serviciu, un serviciu premium.
7. Dacă ar fi să le transmiteți un mesaj magazinelor care nu sunt încă autorizate Tax Free, ce le-ați spune?
Le-am recomanda să ofere clienților cetățeni non-UE această oportunitate, deoarece e un serviciu care poate face diferența în decizia acestora de a cumpăra și, în același timp o oportunitate de creștere a nivelului de satisfacție la adresa brandului.
Ana Maria Conache, Frey Wille, se ocupă din 2018 de piața din România din poziția de Director General și Marketing Manager. Cu o experiență în domeniul luxului acumulată în ultimii 15 ani în cadrul unor branduri de renume precum, Louis Vuitton, a reușit să navigheze în ultimii ani și să aibă creștere în anii de pandemie.
Dacă îți dorești să devenim parteneri, iar magazinul tău să se afle pe lista brand-urilor mari care susțin cetățenii non-UE, ne poți trimite un mesaj oricând la office@askfortaxfree.ro.